Indhold:

2010 - Internet - gl.artikel

2021 - Fruens Holm. - N/NØ for Grundejerforeningen

Se artiklerne.

1900 - Vigtigt - Afbrænding af træ og haveaffalt mm.

Afbrænding - HUSK: Der er særlige regler for afbrænding af affald i Aalborg Kommune. Det betyder, at du ikke må afbrænde haveaffald.

Se brochuren på:

Konklusion: Det er generelt forbudt at afbrænde i Aalborg Kommune, der er dog få og små undtagelser.

nb.! Hvis du herefter er i tvivl, så kan du tillige gå ind og google emnet.

Grundejerforeningen for Nørholm Skov

Sen eftermiddag med skøn udsigt over engen og til Limfjorden.

Skrotning af biler

1901 - Næsten hver fjerde bil skrottes ulovligt.

Ulovligt skrottede biler er et problem for milljøet, og derfor vil ministeren hæve skrotpræmien. 04. sep. 2016

Bilejere skal have 700 kroner mere, når de vælger at sende deres gamle bil til en autoriseret skrothandler, mener miljøministeren.

Præmien for at skrotte en bil skal hæves fra 1.500 til 2.200, mener miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen. En rapport fra Miljøstyrelsen viser nemlig, at op mod hver fjerde bil bliver skrottet ulovligt. Bilerne bliver enten sendt til ikke registrerede autoophuggere, sendt til udlandet via ulovlige affaldsbehandlere, eller bliver efterladt i vejkanten. Og det er et miljøproblem. Desværre er det ulovlige marked steget markant, efter at man for nogle år siden sænkede skrotningsgodtgørelsen, som bilejeren får for at skrotte sin bil hos en autoriseret ophugger.

Gamle biler skal udnyttes bedst muligt - Derfor vil vi hæve den fra 1.500 til 2.200 kroner, og det, forventer jeg, vil gøre en ende på mange af de ulovlige skrotninger. Det handler både om at undgå miljøskader og om at udnytte de gamle biler bedst mulig, mener ministeren. Miljø- og Fødevareministeriet forventer, at antallet af ulovlige skrotninger vil blive nedsat til omkring ti procent ved at hæve godtgørelsen. Han vil også nedsætte miljøbidraget fra 101 kroner til 84 kroner. Det betales af alle bilejere gennem ansvarsforsikringen og finansierer ordningen for skrotning af biler.

Lovforslaget forventes at træde i kraft fra 1. januar 2017. /ritzau/nformation.

1903 - Kommuneplan

Der er selvfølgelig lavet en kommuneplan for vores område - se nærmere hvis du har interesse i det.

Dsv. fylder den mange sider, så vi kan ikke indlægge den på www.grundejerforeningennorholmskov.dk.

1902 - Varmepumpe

Spar penge med en varmepumpe

Spar energi og spar penge med en varmepumpe. Miljøvenlig og god for pengepungen. En varmepumpe muliggør at transportere varme fra en lavere til en højere temperatur.

En varmepumpe findes i flere varianter; luft/luft varmepumpe, luft/vand varmepumpe, væske/vand varmepumpe (jordvarme ). Alle luft/luft varmepumper har en del som er monteret på den udvendige del af huset. Denne del kan du skjule med et varmepumpehus.

En varmepumpe fordeler varmen over hele rummet og huset. De styres på en effektiv måde som giver øgett besparelse. Varmepumper med tidsstyring og temperaturkontrol giver også lavere strømforbrug end dem som har termostat. Mange varmepumper kommer også med indbygget kølefunksion el. aircondition.

Prisen på en god varmepumpe, inklusiv montering, er meget varierende og levetiden er normalt 10 til 15 år.

Læst eventuelt mere på ( reklame fra tjenestetorvet ):

Internet

Vores internet udbydes gennem NORLYS, som samarbejder med forskellige udbydere. Du skulle gerne have fået et brev om de nye muligheder. Se godt efter når du vælger en udbyder - der er prisforskelle ( som altid ).

Godt nyt til dem der har Internet i vores område - men det kræver aktiv handling fra din egen side. Eksempel spar kr. 70 pr måned. På grund af persondataloven - skal du selv aktivt tage kontakt til NORLYS - tidligere Bredbånd Nord. Du får først nedsættelsen, når du har været i kontakt med Eniig - altså ikke tilbagevirkenden! Se nedenfor. For måneder siden steg abonnementet til bredbånd for mit vedkomne - fra ca 230 og til kr. 250 incl gebyr, samtidig blev det opgraderet til 20/20 Mbit fra tidligere 15/15 Mbit. (er udgået) - dette for en mellempakke. I den anledning tog jeg kontakt til Eniig, idet jeg kunne se, at kunder i Hasseris og Mølholm havde en lavere pris.! Mange i Grundejerforeningen Nørholm Skov fik for år tilbage indlagt internet - og det er de personer, der nu kan få nedsættelsen. Min nedsættelse til kr. 179 skyldes også, at jeg har anmodet om at gå fra månedlig betalig - til at betale 3 mdr. forud - hermed sparer jeg kr. 9,75 i gebyr pr. mdr.. Kontakt Norlys kundecenter FIBER på tlf. nr. 7015 1560 - eller fiberregning@eniig.dk. (Jeg har talt med Nanna K. og Lisbeth D. - Der er også et direkte nummer 7015 0060 til Rikke, måske specielt hvis du vil undgå gebyret på kr. 9,75 pr. mdr. Du bestemmer selv, om du vil spare lidt.

Fruens Holm

Lille artikel om Fruens Holm:  Det er en lille ø NNØ for Grundejerforeningen.

I skal selv søge, da det ikke kan lade sig gøre, at lægge den direkte ind, den fylder meget.

Del siden